Viime yön nukuin hyvin päätökseni ansiosta eli en valvonut aamuyöhön asti pelaillen. Aamulla heräsin virkeänä uutta intoa puhkuen, aloin selvittelemään laskujani sekä eripuolille olevia velkojani. Keräsin tiedot tietokoneelle ja karua katsottavaa se oli, lisäksi päätin että alan säästämään pienen osan tilistäni kuukausittain. Sen pitäisi hyvinkin olla mahdollista sillä olenhan näihin päiviin asti pystynyt pelaamaan jokaisesta tilistäni lähemmäs tuhat euroa.. Ei siis luulisi olevan mahdotonta saada pieni siivu säästöön!

 

Olen siis 28 vuotias mies, joka työkseen auttaa ihmisiä. Olen sosiaalinen, ystävällinen ja mukava. Sellaisen kuvan minusta ainakin saa ensikosketuksessa. Kukaan ei voisi varmaan koskaan kuvitella minkälaisten ongelmien kanssa painiskelen päivittäin.. Ei sitä voisi edes hyvällä mielikuvituksellakaan uskoa. Asiasta tietävät lähimmäiseni sekä muutama paras ystäväni joille olen pakon edessä kertonut, kun olen rahaa tarvinut lainaan. Siitä että edelleen pelaamista jatkoin kaikesta avusta huolimatta ei tiedä kukaan. Ja ihmiset jotka ette tiedä mitään tästä sairausdesta ette voi ymmärtää sitä miten syvälle nämä ongelmat vievät. Jos olisin lopettanut pelaamisen ajoissa ei minun olisi tarvinut kokea tätä pohjakosketusta, mutta olen ymmärtänyt että asioista voi selvitä vaikka käy täysin pohjalla. Lopetin vasta, kun oli liian myöhäistä, mutta eikös se sanontakin kuulu, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Olen miettinyt millä saisin paikattua pelaamisen jättämän tyhjiön eli ajan mitä aiemmin kulutin pelaamisen parissa. Ja aion aloittaa sillä, että lopetan perheeni laiminlyömisen ja annan aikaani heille, hehän elämäni rakkaimmat ihmiset kuitenkin ovat, liikuntaankin kannattaa aikaa suunnata, mikä sen parempaa kuin lähteä purkamaan patoumia lenkkipolulle tai salille.

 

En tiedä jaksaako kukaan edes lukea kirjoituksiani tai kiinostaako aihe, mutta koen tämän kirjoittelun ainakin keventävän sydäntäni ja helpottavan oloani. Teistä ei kukaan minua todellisuudessa tunne, mutta toivon tämän antavan voimia edes jollekkin peliongelmaiselle tai hänen läheiselleen. Tästä on hyvä jatkaa asioiden parantamista pienin askelin!